-
Aprecieri despre eseurile din
volumul "Literatura Virtuală şi Curentul Generaţieu Google":
-
«
Într-un interviu recent, acordat revistei (on-line) Viaţa pozitivă,
Ionuţ Caragea declară că este un scriitor „născut pe Google”, unde şi-a
publicat, mai multă vreme, scrierile poetice care l-au făcut cunoscut şi
care au contribuit la proliferarea unui curent cultural de avangardă în
virtual. Într-adevăr, se poate vorbi de o reuşită...
»
(Prof. Dr. Theodor
CODREANU, în revista
Feed Back,
2015)
-
-
« „Fie că vrem, fie că nu, Internetul ne marchează
existenta. Aparitia acestui nou mijloc de comunicare a revolutionat
modul de gîndire si manifestare al scriitorului contemporan. Însă, dacă
pentru unii dintre noi Internetul înseamnă mersul firesc al evolutiei,
pentru altii reprezintă o adevărată cutie a Pandorei”, scrie Ionut
Caragea în introducerea unei cărti apărute la editura ieseană Fides. El,
împreună cu „partenerii” săi (Alexandru Florin Tene, Ileana Floran,
Gabriel Mirea, Laurentiu Bădicioiu, Maria Popescu Butucea, Angela
Furtună, Petre Fluierasu, Radu Botis, George L. Nimigeanu, Mircea
Gheorghe, Marius Chelaru, Petra Vlah) propun un interesant „dialog la
masa www”, pornind de la următoarele întrebări: Credeti că asistăm odată
cu aparitia internetului si la o nouă miscare literară mondială?, Tinînd
cont că Google este cel mai folosit motor de căutare pe internet, cum l-ati
aprecia ca spatiu global de evolutie a literaturii moderne din 1998 si
pînă în prezent?, Ce părere aveti despre convietuirea internet-carte, în
conditiile în care Google facilitează accesul la orice autor si orice
operă literară?, Poate fi considerat internetul unul dintre factorii
importanti spre trecerea la universul Cyber-poetry?, Se poate spune că
odată cu aparitia internetului, zilele postmodernismului sînt pe
sfîrsite?, Este internetul un nou instrument de introspectie, oglinda în
care se priveste umanitatea?, Poate avea internetul conotatii
transcendentale? Poate fi o religie?, Putem să ne nastem pe internet? Să
trăim, să iubim, să murim?, Credeti că se poate vorbi de un nou curent
literar intitulat Curentul Generatiei Google? Un „dialog” incitant si
puncte de vedere care arată si viziunile diverse despre ce înseamnă azi
în ochii nostri internetul. »
(Marius CHELARU, în revista Convorbiri literare,
2010)
-
-
« Abordând deseori genul „Cyber-Poetry” în poezii precum Download, M-am
născut pe Google, Disconnect, Ionuţ Caragea este singular în literatura
română contemporană, spiritul său liber neputând fi ţinut în frâu de nicio
direcţie sau grupare literară. Care sunt motivele acestei atitudini? O parte
din răspunsuri ar putea fi găsite în amplul interviu din 2009, intitulat
Literatura virtuală şi Curentul generaţiei google, la care participă mai
multe personalităţi din lumea literară, poeţi, prozatori, critici literari.
»
(Antoaneta
TURDA,
în revista
Bibliotheca Septentrionalis,
2013)
-
-
«
Nu voi trece la discutarea acestor scrieri înainte de a spune câteva
cuvinte despre autor, cu atât mai mult cu cât mi se pare a fi omul unei
cariere paradoxale. Înainte de a se consacra scrisului, a fost sportiv
de performanță, rugbist cu diploma obținută la Facultatea de Educație
Fizică și Sport a Universității „Ovidius” din Constanța. A practicat
această disciplină la modul profesionist, atât în România, cât și în
ceea ce va numi ulterior „exilul creator” din Canada (între anii
2003-2011). La Montréal își descoperă vocația de scriitor, debutând cu
versurile din volumul Delirium tremens (2006), urmate de culegerea
oarecum programatică M-am născut pe Google și de mai multe alte volume
fie de versuri, fie de aforisme, tipărite atât în română, cât și în
franceză. Ca promotor cultural, a fost unul dintre fondatorii Asociației
Scriitorilor de Limbă Română din Québec și ai editurii acesteia,
stimulând astfel impulsurile artistice ale diasporei canadiene. Pe de
altă parte, s-a străduit să definească prin intervenții proprii și
printr-o masă rotundă aplicată la subiect, Literatura virtuală și
Curentul Generației Google – o generație în care se recunoaște el
însuși. Militând în fond pro domo, a încercat în felul acesta să dea
consistență teoretică unei ramuri a poeziei române de început de secol
XXI ce mizează mult pe formele virtuale ale literaturii și își caută
calea proprie între experiențele încă în ebuliție ale liricii
postmoderne.
»
(Prof. Dr. Mircea
OPRIŢĂ,
în revista Helion, 2014)