-
În timpurile acelea lumea se
plictisise de simboluri şi de interpretare, de scriere şi engramare. Atunci
totul trebuia trăit pe bune, life. Trecusem de stadiul artificiilor
care ne îndepărtaseră atât de mult de natură şi chiar de noi înşine, de ce
să nu recunoaştem, omenirea ajunsese un surogat pentru ea însăşi. Totul era
or symboleum or simbol al simbolului, nimic nu mai avea valoare prin
sine. Ciudat, nu e aşa? Era un fel de surogare generală. Ce erau banii? A,
întâi fost o marfă generală care se schimba pe orice marfă, apoi aurul, da,
aurul, a devenit marfa generală şi după aia, moneda de metal simbol pentru
cea de aur şi, tot aşa, cardul un simbolul monezii şi bancnotei şi... am
ajuns la fum, fire de fum, de nimic care să reprezinte un ceva... dar mai
bine un ceva decât nimic, ziceau unii şi mergeau mai departe...dar
care mai era ceva-ul nu se mai ştia... trăiam ca năucii simbol la
simbol, semn la semn... până am zis: ia, gata! Era din ce în ce mai greu să
te mişti prin hăţişurile simbolisticii, prin pădurea aceea de semne.
Nu mai spun că decodarea era o mare problemă. Devenise un fel de magie,
frate magie în toată regula! Mostre de natural nu se mai găseau pe Pământ
decât cu greu. Virtualul înlocuise tot şi o nepăsare ne cuprinsese în
legătura cu acel “to be or not to be”. Şi ce dacă era una sau alta
tot aia, ziceau...la ce bun să mai... sau sa nu mai... că tot aia e! Murise
principiul terţului exclus. Hermeneutica se studiase mulţi, mulţi ani
şi ne îmbolnăvisem de supra-interpretare. Asta consuma pe scara evoluţiei
atâta de multă energie că absorbeam sori întregi. De la interpretarea
viselor, la marile sisteme de calcul imagistic, la metodă şi haikuuri
consumau o energie incredibil de mare. Se punea deja problema cantitătii de
absorbţie nervoasă din porţia de energie solară. Putea să ne moara soarele
pe care îl protejaserăm cu chiu cu vai. Era un fel de protecţie a nivelului
energetic şi o problemă de supravieţuire, evident. Aşa că a trebuit să se
facă ceva. Aşa s-a ajuns la eradicarea simbolisticii şi reintroducerii
naturalului şi viului în tot. Altfel muream sufocaţi de propriile noastre
făcături simbolistice. Şi a fost o revoluţie căci se lucra după principiul
minimului efort, dar minim era la suprafaţă, în timp ce, în spate, în
spatele jocului simbolisticii lucrurile se complicau tot mai mult. Şi tocmai
în cele timpuri mi-a venit şi mie rândul să mă îndrăgostesc şi să vorbesc
iubitei mele cu apă. Căci în timp ce alţii vorbeau cu cărămizi, cu
piramide că să se vadă din depărtare, ziduri chinezeşti, cu grădini
suspendate, eu m-am trezit vorbind cu apă, de fapt şi alţii mai vorbeau cu
fenomene naturale. Încă nimeni nu reuşise să aducă iubitei luna de pe cer.
Asta era o minciună pentru care puteai să faci puşcărie, dacă o spuneai
vreunei fetiţe. În rest, totul era permis. Cineva mi-a povestit că a tăiat o
întreagă pădure din cauza iubitei lui care nu vedea apusul de soare... aşa
că ar trebui să fie de înţeles şi simptomul meu de iubire, căci iubita mea
era atât de dulce, încât am început să îi scriu poezii cu apă. Balada mea
pentru Adelin, sau Fur Else, Heloise sau... Părinţii, ca
părinţi, mi-au atras atenţia: mă, zăpăucule, nu vezi, colegii tăi pleacă în
cosmos, construiesc tunele intergalactice! Pe când tu? Tu ce faci? Te-ai
apucat să verşi apă pe Pământ că aşa îţi cântă inima! Dar eu nu şi nu, musai
trebuia să îmi exprim sentimentele. Şi nu era nici un pericol căci Pământul
era foarte puţin locuit, mai avea doar câteva zeci de specii şi acelea
foarte bine protejate, aşa că puteam să vărs apă în voie, mi-am zis eu. Aşa
am început mai întâi, timid să nasc izvoare ca un susur şi un şipot ca să îi
zăresc o privire, o sclipire în ochi (ah, şi cum îi mai cădea o şuviţă
rebelă la mişcarea capului spre stânga, ah, aceea care mă înnebunea, atât de
intelectual era!). Dacă am văzut că nu reacţionează, am început să merg mai
departe şi mi-am adus cantităţi mai mari de apă ca să mă facă observat să
ştie cine e pe aproape. Şi am dat drumul unor râuri calme şi sacadate în
ritmul lor de curgere... Nu era insensibilă iubita mea, îmi mai ziceam eu,
dar ca orice fată voia autenticul, nimic mistificat, simic simbolizat. Era
de nepermis pentru un băiat educat ca mine la cele mai înalte şcoli să am un
comportament simbolic degenerat. Nu?
-
- Nu
făceam nici un rău pe Pământ, îl modelam ziceam eu, ne jucam cu scoarţa
terestră cum voiam.
-
- Aşa.
Şi râurile mele au început sa crească. Cel mai greu a fost cu săpatul
văilor. Uneori întâlneam stânci tari, foarte tari, magmaticele alea, alteori
scobeam un platou întreg de parcă băgam lingura în îngheţată, dar traseul se
denatura. Apele mele au început a creşte încetul cu încetul şi ea, lighioana
mea dulce, tigresa adormită, abia dacă băga de seama la trezire că avea la
uşa un râu de culori albastre, toate nuanţele...peşti săltau dădeau buzna să
iasă, se loveau de ferestrele ei şi ea abia dacă deschidea o geană! Ei, dar
vedeam după surâsul ei imaginat, mustăcios că nu era indiferentă, deşi nu
zice încă nimic. Tatăl ei mătura zilnic cu o codă de elicoptere-gunoiere
astrale gunoaiele acestor avalanşe gândindu-se oare ce blestem o fi pe capul
lui de vin aşa puhoaie? Îşi construia ecrane de protecţie tot mai înalte aşa
că a trebuit să caut nişte vulcani care să erupă cu apă multa apă. Şi totul
să fie cu foc şi iluminaţie muzicală. Dar era această muzică a vulcanilor un
mod de ai spune cum îmi bate inima şi, în sfârşit, într-o dimineaţă s-a
ridicat din pat şi a alergat la ecranul cel mare să vadă ce se ştiri de
meteorologico-iubeală mai există pe Pământ. Şi a fost seară şi a fost
dimineaţă şi la ştiri a văzut chipul meu. Meteorologul iubirii, care îi
vărsa apă din vasul său veşnic, eram eu, eonul din Zodia Vărsătorului. Ras
în cap, cu picioare lungi, îi scriam răvaşul de iubire cu o cascadă. Cascada
Niagara începe să cadă la orele 18 şi un sfert seara anului unei noi ere, în
care se va număra înapoi. Peştii trebuiau să ia calea cerului să nu mai
revină în apele pământului preţ de 10.000 de ani, aşa se speriaseră de
nebunia iubirii mele. Si a fost seară şi a fost dimineaţă... Aşadar,
încă o dată, ea s-a aşezat frumos în fotoliul ei şi a citit tot. De la prima
picătură-lacrimă la cascadă. Simultan. O perlă a căzut uşor în infinitul
număr de particule care îşi începeau curgea unui nou timp. Eram numai noi
doi pe lume. Eu, eu Vărsătorul de Apă şi Ea, Iubita mea. Cascada a început
să cânte în tonuri crescendo şi căderea de glissando avea
plete de ani lunuuugi, neînchipuit de lungi. Mă despleteam cu apă şi căderea
însemna iubire... se împrăştia în toate direcţia puful de pasări de apă,
susura limba fără de sfârşit a şarpelui de aer. Şi atingerea primei perluţe
de pământ a fost ca o veşnicie, după care tonele de apă au început să bubuie
ca inima mea. Năucită, întâi iubita mea a scăpat pe jos fusul cu care îşi
torcea propria fiinţă şi s-a lăsat înfăşurată de tunetele apelor care
striveau aerul. În fond, noi suntem aer şi cascada nu era decât o iluzie, o
joacă, o poezie, aşa cum fântânile ţâşnitoare nu erau decât banale poezii
popoare. Dar poezia vieţii mele de îndrăgostit nu era nici banală, nici pur
şi simplu o dulcegărie, pentru că rupea şi disloca toate formele de relief
şi pustia toate zăcămintele de minerale, răsturna muniţii şi re-scria
de fapt ordinea cea nouă, acea a iubirii noastre. Sau aşa ar fi trebuit să
fie. Ea a crezut întâi ca sunt nebun, ca mai toţi poeţii trubaduri, apoi a
văzut ce sincer sunt, ce autentic vorbesc cu această cascadă. Până la
momentul când din nu ştiu ce străfunduri ale fiinţei mele din inconştientul
colectiv am greşit am pronunţat numele “Niagara” pentru întregul poem.
Atunci ea s-a supărat şi a închis Marele Ecran Rotitor. Nu-i nimic, o voi
aduce înapoi cu o altă “poezie cataclismică”, voi încăleca o coadă de
cometă, coadă de vapori sau gheaţă, sau văd eu cum fac şi sunt sigur că mă
va înţelege! Nu e bai! Dar 10.000 de ani aşteptare?!! E cam mult.
-
- Când
m-am trezit, boul de frate-miu mă chema la masă. Zicea că a văzut pe Marele
Ecran Rotitor, cum unu a inventat o cascadă nouă şi că a rupt echilibrul
Lumii. Îl căuta poliţia poeţilor interzişi. Aşa că mi-am ascuns eo-bateria
cu energii poetice, să nu mă găsească. Dar era prea a târziu, îmi luaseră
deja codul. Pe ecranele tuturor planetelor locuite era deja postat afişul
“Wanted”. Dar mă vor căuta ei mult şi bine căci eu, iau forma tuturor
lucrurilor. Hi, hi!
- La
revedere iubito, ne vedem în eonul viitor!
-
Vărsătorul de apă